Praha je město proslulé svými historickými památkami. Pro část zahraničních turistů ale stále symbolizuje spíš levné pivo a bujarý noční život, na což doplácí zejména obyvatelé centra. To chce nyní Praha změnit. V nové kampani bude do města lákat „kultivovanější“ turisty – tedy takové, kteří se budou chovat slušněji a zároveň ve městě utratí víc peněz.
Pomocí přesně mířené reklamy tak chce Praha oslovit cizince prostřednictvím „příběhů“, které propojí Prahu s tím, co už znají z domova. „V praxi to bude vypadat takto: Digitální svět vás identifikuje jako Němce. Skrze reklamní bannery vám nabídne web Prahy v němčině a nabídka se vám přeskládá na míru. Řekne vám, ať se projdete po stopách Franze Kafky, ať navštívíte kavárnu Louvre, pustíte si jeho román Zámek jako audioknihu. A nabídne suvenýry s Kafkou,“ vysvětluje Adamcová.
Podobné „příběhy“ na webu naleznou i další národnosti. Poláci budou moct vyrazit po stopách Napoleonova maršála Josefa Poniatovského, jehož matka z Prahy pocházela, Italové zase Vivaldiho, který věnoval svých Čtvero ročních dob pražskému mecenáši, hraběti Václavovi z Morzinu. Američany bude Praha lákat na bar Tretter’s v Obecním domě a Korejci budou moci navštívit místa z tamních populárních romantických seriálů, které se natáčely v Praze.